loading

دادگستری در چارچوب قوانین، مشکلات فعالین اقتصادی را بررسی می کند


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی هرمزگان احمدی منش دادستان بندرعباس در نشست مقامات قضایی با فعالین اقتصادی استان هرمزگان، ضمن تاکید بر پیگیری دغدغه های مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی، تصریح کرد: سعی مجموعه دادگستری استان همواره بر رفع موانع پیش روی این قشر بوده است که می توان از ورود این مجموعه به بخش تامین کالای اساسی و مسئله تسهیل روند تجارت به عنوان نمونه هایی موفق از این تلاش ها نام برد .

وی با اشاره به پیگیری معضل ارسال نمونه های بار به آزمایشگاه های خارج از استان، اضافه کرد: گمرگ کشور مقررات خاصی در حوزه ارسال نمونه های تصادفی به آزمایشگاه های نقاط مختلف کشور دارد که ما به دنبال اصلاح فرایند قانونی آن هستیم.
احمدی منش با تاکید بر اشراف مجموعه فعالان اقتصادی به مشکلات ادامه داد: ورود مدعی العموم به فرایند حل این مشکلات نیاز به اطلاعات کامل دارد که این خود لزوم طراحی و برنامه ریزی جلسات منظم با این قشر را می رساند.
دادستان بندرعباس ارائه راه حل های پیشنهادی در کنار بیان مشکلات را راهگشا خواند و بیان کرد: مجموعه دادگستری استان در حوزه اختیارات خود جهت رفع این مشکلات اقدام خواهد نمود و در صورت نیاز به منعکس کردن این موانع با سطح مرکز نیز مسائل با تحلیل شما به عنوان متخصصین امر به حوزه های بالادستی ارجاع خواهد شد.
احمدی منش بیان کرد : ما به این موضوع که سهم استان هرمزگان آنچه باید باشد، نیست اذعان داریم از این رو ما به عنوان مسئولین استانی مدیون فعالان اقتصادی و مردم هستیم و در تلاش برای رفع این قصور می باشیم.
وی انتقال این مشکلات به مجموعه دادگستری را ضروری دانست و افزود: این انتقال مسائل باید اتفاق بیفتد تا مجموعه قضایی در حد توان و در چارچوب قانون های محول شده برای پیگیری موضوعات اقدام کند که در این راستا نیز مسائل مطرح شده در این جلسه همگی در دست پیگیری قرار خواهد گرفت.
وی در پایان با اعلام آمادگی و ارائه پیشنهاد جلسات ثابت هفتگی طی یک تقویم شش ماهه با اصناف خاص و به صورت اختصاصی خاطر نشان کرد: مسائل مطرح شده در این جلسات که در چارچوب قانون قابل حل است پیگیری خواهد شد و در صورت مشکل و ضعف در فرایند های قانونی و نیاز به اصلاح این رویه ها نیز مسائل به مرکز تهران منتقل خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=13311

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *