loading

ایران بزرگ ترین صادر کننده کارنه تیر در دنیا


ایران بزرگ ترین صادر کننده کارنه تیر در دنیا

مشاور ارشد خدمات تیر و ترانزیت و مدیرکل اوراسیا، ایرو گفت: ایران بزرگ ترین صادر کننده کارنه تیر در دنیاست و هدف اصلی ما توسعه تجارت از طریق جاده برای بندرعباس است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی هرمزگان واختانگ زرندیا در جلسه تخصصی رویه تیر، پیش اظهاریه الکترونیکی تیر ویژه متولیان بخش خصوصی و دولتی در حوزه تجارت و حمل و نقل بیان داشت: بیشترین میزان صادر کارنه تیر ایران به ترکیه و اروپاست و بیشترین صادرات ازبکستان به روسیه است،از اهداف ما برقراری ارتباط بین ایران و آسیا مرکزی و آسیا میانه است.

وی ادامه داد: بین ایران و ازبکستان خاک ترکمنستان قرارد دارد که این کشور نیز به تازگی مسیر ترانزیت خود را باز کرده و ما می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم.

واختانگ ضمن اشاره به مزیت مسیر ترانزیت ترکمنستان گفت: برای بندرعباس این مزیت بسیار خوب است که بتواند از سند کارنه تیر برای مسیر کریدور شمالی برای روسیه و برای منطقه آسیای میانه استفاده کند.

او ادامه داد: ما امیدوارم با همکاری اتاق بازرگانی هرمزگان بتوانیم از مزیت کارنه تیر برای انتقال کالا از بندرعباس به کشورهای آسیانه میانه و روسیه استفاده کنیم.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=13401

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *