loading

شرکت های دانش بنیان باید بازوهای مشورتی فعالان اقتصادی باشند


رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: شرکت های دانش بنیان باید بازوهای مشورتی و در مواردی اجرایی فعالان اقتصادی ما باشند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، محمدرضا صفا مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید استان هرمزگان بیان داشت:تلاش برای پیوند و به‌هم‌رسانی شرکت‌های دانش ‌بنیان و صنایع و صنوف مختلف، حرکت نوآورانه‌ای است که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد و این رویداد روشی است که به زودی بر همه کسب‌وکارها حاکم خواهد شد.

وی افزود:بخش خصوصی و سرمایه نهفته در آن نقشی پر رنگی در همگانی کردن این نهضت دارد چرا که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین موانع حرکت کسب‌وکارهای دانش ‌بنیان، تأمین منابع مالی است که باید با معرفی شیوه‌های جدید در این زمینه، امکان تحرک این واحدها را فراهم کنیم.

صفا تاکید کرد: ارتباط واقعی و مؤثر بین دانشگاه و مراکز تحقیق و توسعه صنایع با شرکت های دانش بنیان باید بیش از پیش تقویت شود و با شعار نمی توان به سرمنزل مقصود دست یافت. شرکت های دانش نبیان باید بازوهای مشورتی و در مواردی اجرایی فعالان اقتصادی ما باشند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس ادامه داد: ارایه نظرات مشورتی در خصوص امور مرتبط با تولید و صادرات محصولات، راه های کاستن از هزینه های حمل و نقل، ابداع شیوه های نوین بازاریابی و ده ها ایده‌ی دیگر باید از دل شرکت های دانش بنیان بیرون آید و کارگشای مسائل روز باشد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی و سرمایه نهفته در آن نقشی پر رنگی در همگانی کردن این نهضت دارد چرا که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین موانع حرکت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، تأمین منابع مالی است که باید با معرفی شیوه‌های جدید در این زمینه، امکان تحرک این واحدها را فراهم کنیم.

صفا بیان داشت: اتاق دارای ۱۲ کمیسیون مختلف اقتصادی است که یکی از این کمیسیونها، کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و کسب و کارهای دانش بنیان نام دارد که با مشارکت علاقه مندان و ثبت نام در این کمیسیون یکپارچگی و اتحادی را در پیشبرد اهداف شرکت‌های دانش بنیان به همراه خواهیم داشت.

وی بیان داشت: از طرفی به منظور بهبود کسب و کار و نیز راهنمایی علمی جوانان و علاقمندان در خلق و پردازش ایده‌های تجاری و نهایتا ورود به بازار، دوره های آموزشی مختلفی در همین راستا برگزار خواهد شد.

صفا در پایان بیان داشت: اتاق بازرگانی بندرعباس نیز به نوبه خود درهای اتاق بازرگانی بندرعباس را بر روی فعالان این حوزه گشوده ایم و بسیار مشعوف خواهیم شد که این افراد با ایده های خلاقانه ی خود بتوانند کارگشای دغدغه های فعلی ما باشند و بتوانند چشم انداز بهتری را برای آینده ی فعالان اقتصادی استان ترسیم کنند.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=1469

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *