loading

کنیا بدنبال استفاده از ظرفیت های هرمزگان در بخش کشاورزی و شیلاتی است


سفیر جمهوری کنیا در ایران:

کنیا بدنبال استفاده از ظرفیت های هرمزگان در بخش کشاورزی و شیلاتی است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی هرمزگان جاشوا گاتیمو سفیر جمهوری کنیا در نشست با فعالین اقتصادی استان هرمزگان گفت:حس خوبی به شهر بندرعباس داریم به مانند اینکه در شهر خودمان هستیم چرا که جمهوری کنیا نیز مناطق ساحلی بسیاری دارد ضمن اینکه بین بندرعباس و کنیا تشابهات بسیاری موجود است و حتی بین رنگ پوست و چهره افراد نیز مشابهت وجود دارد‌‌.

وی ابرازداشت: وجه تشابه مردم ایران و کنیا به چندین صده پیش بر می‌گردد چنانچه در بندر مومباسا خیابانی وجود دارد که نام آن بلوچی است و یا در بندر لاما روستایی تحت عنوان شیرازی وجود دارد که نشان از عمق روابط فرهنگی ایران و کنیا است.

گاتیمو افزود: یکی از دلایلی که ما اینجا هستیم این است که ظرفیت‌های کشاورزی و شیلاتی استان هرمزگان را ببینیم و زمینه را برای تبادل دانش، علوم و تخصص‌ها ایجاد کنیم‌.

سفیر جمهوری کنیا در ایران بیان‌کرد: طی دو سالی که در ایران زندگی کرده‌ام متوجه شدم ایران قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد و در حال حاضر ایران کشوری پیشرفته به شمار می آید که توانسته جایگاه خود را در معادلات ارتقا دهد.

وی ادامه داد: جمهوری کنیا زمین‌های حاصلخیزی برای کشاورزی دارد و شرایط اقلیمی نیز و نزدیکی به خط استوا باعث شده است که ما همیشه تابش نور خورشید را در کنیا داشته باشیم که برای توسعه کشاورزی خارج از فصل بسیار مساعد است.

محصولات صادراتی از کنیا ۵ روزه به بندرعباس می‌رسند

جاشوا گاتیمو اظهارداشت: من با اطمینان می‌توانم بگویم که اگر شما بخواهید محصولات کشاورزی را از کنیا وارد ایران کنید در کمتر از ۵ روز به دست‌تان می‌رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایران حجم بالایی موز را از کشورهای مختلف وارد می‌کند در حالی که این محصول را ما با کیفیت بالاتری در کنیا تولید می‌کنیم و در کمتر از ۵ روز به دست شما خواهیم رساند.

سفیر کنیا در ایران ابراز داشت: جمهوری کنیا دو بندر فعال تحت نام‌های مومباسا و لاما دارد که با توجه به اینکه کنیا فاقد پالایشگاه است زمینه را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه مساعد می‌کند و ما نیز تضمین می‌دهیم که در کنیا آرامش و امنیت مورد نیاز را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بندر مومباسا دروازه ورود به شرق آفریقا است و چنانچه شمل در این بندر سرمایه‌گذاری کنید با ۱۰ کشور آفریقایی روبرو خواهید شد که می‌توانید تعاملات تجاری را با آن‌ها نیز رونق دهید، جایگاه این بندر مانند بندرعباس است که از طریق آن می‌توان با کشورهای سی آی اس ارتباط برقرار کرد.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=15389

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *