loading

گزارش تکمیلی همایش بزرگ کارآفرینی به میزبانی اتاق بازرگانی بندرعباس :رییس اتاق بندرعباس مطرح کرد: اتاق بازرگانی زبان گویای کارآفرینان است


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: اتاق بازرگانی زبان گویای کارآفرینان است و در تمامی مجامع عضو و غیر عضو حمایتهای خود را به صورت آشکار اعلام می دارد که این همایش نقطه آغازی بر این مهم است.

وی افزود: طبق داده های آماری بیش از ۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته عضو سازمان توسعه و همکاری توسط کارآفرین های کوچک و متوسط صورت می پذیرد و تحقیقات نشانگر نقش ۷۰ درصدی این کارآفرینان در آینده هستند.

صفا ادامه داد: استان هرمزگشان نیز در سالیان اخیر شاهد تحرکات خوبی در حوزه کارآفرینی بوده که جای بسی تقدیر از مسئولان و دست اندر کاران دارد اما معتقدیم تا رسیدن به یک جایگاه در خور شأن استان فاصله زیادی داریم که سزاوار است با همکاری مسئولین مربوطه یک برنامه مدون کارآفرینی که تمام ظرفیت های اقتصادی استان را در برگیرد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم استان هرمزگان با توجه به پیشینه فرهنگی تجاری و اقتصادی و ظرفیت‌های موجود در تمام شاخه ها اعم از اقتصاد دریا محور، کشاورزی صنعت و معدن و صنایع دستی و گردشگری باید به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد و با عنایت به تمامی داشته های خود باید فقر و محرومیت از این استان رخت بر بندد.

♨️کشورهای پیشرفته دنیا به واسطه نیروی انسانی پیشرفت کردند

نائب رییس اتاق ایران: کشور ما در بحث زیرساخت با مشکلا ت زیادی مواجه است و کشورهای پیشرفته دنیا به واسطه نیروی انسانی پیشرفت کردند.

محمد امیزاده تاکید کرد: مردم کشور بسیار پایداری کردند در مباحث اقتصادی اما مردم ما باید در بهترین شرایط زندگی کنند چرا که کشور ما در تمام بخش ها غنی است.

وی افزود: نیروی کار ارزان پایه اقتصاد است و ما باید قوانین کشورمان را برای ورود نیروی کار بازبینی نماییم.

امیرزاده ادامه داد: کارآفرین برتر کسی است که عاشق مملکتش باشد و نباید از فعالیت در فضای کشورش هراس داشته باشد.

وی تصریح کرد: مادبه تغییر نگرش در کلیه ابعاد و قوانین نیاز داریم.

♨️بقا جوامع مرهون تلاش کارآفرینان است

?رییس خانه صنعت و معدن استان هرمزگان گفت: بقا و پیشرفت هر جامعه ای مرهون تلاش کارآفرینان و حامیان آنان است.

وحید تهمتن در همایش بزرگ کارآفرینی که توسط اتاق بازرگانی بندرعباس و مسوولان رده بالای هرمزگانی برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش اتاق بازرگانی برای برگزاری این همایش، اظهار داشت: کارآفرینی که تمام وجود خود را برای خلق ثروت می گذارد باید مورد توجه جامعه باشد.

♨️مسوولان باید تعریف جدیدی از مفهموم کار را به جوانان ارایه دهند

?نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در حاشیه همایش کارآفرینی گفت: مسوولان باید تعریف جدیدی از مفهوم کارآفرینی ارایه دهند.

محمد عبادی زاده افزود: کارآفرین مظهر خلق خداوند است و کار مهم ترین مفهوم در فرهنگ اسلامی است.

وی افزود: هر خانه در هرمزگان باید تبدیل به یک کارخانه سازندگی به ویژه در بحث صنایع دستی شود.

عبادی زاده ادامه داد: پیوند بیشتر مسوولان با دانشگاه ها متناسب با نیاز کشور در مبحث کارآفرینی بسیار کارساز است.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: نقش اتاق بازرگانی بندرعباس با برنامه هایی که مدون کرده اند بسیار حیاتی و پراهمیت است و من از آغاز این حرکت نو از اتاق قدردانی می نماییم.

?اتاق بازرگانی باید بخش دولتی را راهبری کند

♨️استاندار هرمزگان گفت: اتاق در دور قبل پویایی لازم را نداشت در صورتی که اتاق باید پشتبان قوی برای فعالان اقتصادی باشد.

فریدون همتی افزود: تمام فعالان اقتصادی باید کارت خود را از اتاق بازرگانی بندرعباس دریافت کنند.

وی افزود: اتاق در دور جدید مزابق با انتظارات استان پیش می رود که بعد از هشتاد و هفت سال این همایش از سوی اتاق برگزار می شود و انتظار ما هم همین است.

همتی بیان داشت: در تمام جلسات اقتصادی اتاق باید در کنار دست استاندار باشد.

استاندار هرمزگان گفت: اتاق باید مرکز جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد و باید تمام موانع اقتصادی فعالان اقتصادی برطرف شود.

همتی ادامه داد: ما در حال حاضر با دلارهای صادرکنندگان و ارز صادراتی دارد کشور را اداره می کند و باید تمام مشکلات این بخش حل و فصل شود.

همتی بیان داشت: معدل عملکرد دستگاهی اجرایی و بخش خصوصی معدل قابل قبولی در استان است.

استاندار افزود: دشمن در جنگ اقتصادی منتظر نابودی کشورمان بود اما تلاق فعالان بخش خصوصی ما را در شرایط ثبات قرار داده است.

همتی تاکید کرد: ما در تحریم ها مرگ و میر تولیدمان کم بوده که اتاق بازرگانی با تیم جدید به عنوان منتخب فعالان اقتصادی و پشتیبان آنها باید برای رونق صنعت تلاش خود را مضاعف کند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: من از این اقدام اول اتاق بازرگانی بندرعباس در باب برگزاری این همایش تقدیر می کنم و امید است همه ما بتوانیم در کنار اتاق به پویایی اقتصاد استانمان بیافزاییم.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=1670

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!