loading

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس مطرح کرد: جای محصولات هرمزگان در بازار فرانسه خالی است


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با بیان اینکه محصولات استان هرمزگان جای خود را در بازارهای اروپایی به خوبی نیافته اند، گفت: جای محصولات خاص هرمزگان در بازارهای فرانسه خالی است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، محمدرضا صفا در نشست با سفیر فرانسه اظهار داشت: محصولات خارج از فصل استان هرمزگان در دنیا زبانزد است و کشورهای اروپایی نباید این موقعیت خاص را از دست بدهند.
وی افزود: هرمزگان دارای ظرفیت های مهم و طلایی در بخش های صنعتی، کشاورزی، شیلات، تجاری، گردشگری و خدمات است که جایگاه محصولات این استان باید در بازارهای اروپایی تقویت شود.
صفا ادامه داد: هرمزگان دارای قابلیت هایی فراتر از توسعه مقیاس های کنونی و از مزیت های بالقوه توسعه برخوردار است و ضرورت افزایش سطح سرمایه گذاری و به خصوص سرمایه گذاری خارجی در این استان اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: شیلات از بخش های مهم و بسیار تاثیرگذار در اقتصاد، اشتغال، تولید و صادرات استان هرمزگان است و باید از تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به اهدف ترسیم شده تولید و صیادرات آبزیان و محصولات شیلاتی برای هرمزگان استفاده کنیم.
حسن روحانی نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس نیز گفت: فرانسه در بخش دانشگاهی و انتقال علم و دانش در دنیا حرف اول را می زند و ما علاقه مند به گسترش روابط تجاری خود با کشوری همانند فرانسه هستیم.
وی افزود: علاقه به گسترش روابط تجاری بین دو کشور زمانی نمود می یابد که تسهیل گیری در امر تجارت به نقطه قابل قبولی برسد و این در حالی است که تجار ما همچنان برای مراودات با کشورهای اروپایی با معضلات بانکی و مالی روبرو هستند.
روحانی با اشاره به مقوله اینستکس بیان داشت: کشورهای اروپایی باید به تعهدات خود عمل کنند و تجار ما نباید در بحث مروادات با کشورهای اروپایی دچار یاس و ناامیدی هستند.
سفیر فرانسه نیز در ادامه افزود: ما علاقه مند به افزایش مراودات جاری با ایران به ویژه با استان هایی همانند هرمزگان هستیم.
فیلیپ تیه بو بیان داشت: بسیاری از شرکت های فرانسوی در تمایل دارند همکاری خود را با ایران ادامه دهند و رنو همچنان به ایران خدمات می دهد.
وی افزود: دولت فرانسه تمام تلاش خود را برای تسهیل روابط بین دو کشور به کار بسته است و با وجود تحریم ها و حساس بودن شرکت های فرانسوی اما با این حال روابط تجاری ما با ایران افزایش قابل توجه ای داشته است.
تیه بو بیان داشت: ما قطعا به دنبال راهی برای حذف تحریم های ظالمانه آمریکا هستیم چرا که رابطه ایران و فرانسه در طول تاریخ بسیار فراتر از روابط تجاری بوده و دو طرف با یکدیگر روابط عمیق فرهنگی و انسانی داشته‌اند.
سفیر فرانسه ادامه داد: ما بدون شک از ظرفیت های طلایی استان هرمزگان به ویژه در بخش شیلاتی و صعتی و همچنین مباحث گردشگری استفاده خواهیم کرد.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=1703

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *