loading

تلاش بخش خصوصی و دولتی برای افزایش سقف ارزی استان هرمزگان


برگزاری نود و سومین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی برای نخستین بار در اتاق بازرگانی هرمزگان

تلاش بخش خصوصی و دولتی برای افزایش سقف ارزی استان هرمزگان

نود و سومین نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار هرمزگان در سالن جلسات اتاق بازرگانی هرمزگان برگزار شد.

این نشست که با حضور چهره های مطرح دولتی و فعالان اقتصادی برگزار شد، مشکلات و مطالبات فعالان بخش خصوصی،رفع موانع کسب و کار و پیگیری مصوبات پیشین در تسهیل فعالیت اقتصادی مطرح و مصوباتی نیز در این مباحث تصویب شد.
استاندار هرمزگان در این جلسه بابیان اینکه اجرای توسعه‌دهنده‌های بخش کشاورزی در هرمزگان به‌عنوان پایلوت کشوری و الگوی ملی خواهد بود، گفت: مقرراست طرح عرصه‌ زنجیره ارزش ماهی و محصولات کشاورزی،همچنین در عرصه‌های توسعه‌دهنده‌های بخش کشاورزی در نقاطی از استان به‌عنوان پایلوت در نظر گرفته شود.

مهدی دوستی افزود:امیدواریم در مردادماه جاری اولین توسعه‌دهنده کشاورزی کار خود در مزرعه هزار هکتاری با مالکیت بیش از ۵۶۰ نفر آغاز نماید.

وی یادآور شد: اصلاحات اراضی در گذشته باعث خرد شدن زمین‌هایی با مقیاس بزرگ گردید و کشاورزی را غیراقتصادی و معیشتی کرد و اکنون با اجرای توسعه‌دهنده‌های بخش کشاورزی، تفکیک مدیریت از مالکیت اجرا می‌گردد که در دنیا هم تجربه موفقی بوده است.

دوستی ،ارتقا رتبه اتاق بازرگانی استان را در کشور شایسته تقدیر دانست و یکی از چالش‌های مهم فعالین اقتصادی هرمزگان را مکانیزم تخصیص ارز عنوان کرد .

استاندار هرمزگان بخشی از این چالش‌ها را در فرآیندهایی ذکر کرد که به سطوح ملی مرتبط است و تاکید کرد: بخشی از حل چالش ارزی در استان باید بر اساس عدالت باشد، چرا که استانی همانند هرمزگان باسابقه تاریخی تجارت و زیرساخت‌های تجاری، می‌بایست سهمیه بیشتری از ارز به آن اختصاص یابد و مزیت‌های بیشتری برای تجار دیده شود.
وی یاد آور شد:این وظیفه ماست که بتوانیم سقف ارزی استان را افزاش دهیم و پیگیر فرآیندها در بانک مرکزی و در سطح ملی باشیم.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=17945

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *