loading

گنجاندن شرط داوری حل وفصل اختلافات از طریق مرکز داوری اتاق بندرعباس در قراردادها

با توجه به اینکه مرکز داوری یکی از ارکان لاینفک اتاق بازرگانی بوده و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی با حمایت و پشتیبانی اتاق بازرگانی از سال ۱۳۸۸ عهده دار حل و فصل اختلافات حقوقی و تجاری از طریق داوری بوده است. نظر به ویژگی های حل و فصل اختلافات حقوقی و تجاری از طریق داوری مانند هزینه متناسب و تسریع در رسیدگی، تخصصی بودن، طولانی نبودن زمان رسیدگی، فقدان تشریفات غیرضروری، قطعیت آراء صادره موجبات اطمینان خاطر و حفظ شان و جایگاه اعضا محترم اتاق بازرگانی را فراهم نموده است.

مرکز داوری اتاق بندرعباس نیز پس از تشکیل و شروع به فعالیت، خدمات بسیار شایسته ای در خصوص حل و فصل اختلافات تجاری و قراردادی اعضا و سایر مراجعه کنندگان داشته است.

اقدامات و خدمات این مرکز از پشتوانه قانونی برخوردار می باشد و آراء صادره نیز ماننده آراء دادگاه ها در اجرای احکام دادگستری به مرحله اجرا در می آید و از ضمانت اجرای بسیار قوی و قانونی برخوردار می باشد.

با توجه به اینکه این مرکز از تجربه و تخصص لازم جهت حل و فصل اختلافات تجاری بازرگانان برخوردار می باشد، لذا به کلیه فعالان اقتصادی و اعضا اتاق بازرگانی بندرعباس توصیه می گردد یک: شرط داوری حل وفصل اختلافات از طریق مرکز داوری اتاق بندرعباس به شرح فایل ذیل در قراردادهای اعضا گنجانده شود.

دوم: در صورتی هم که در قراردادهای سابق بر این شرط داوری پیش بینی نشده است اعضا می توانند قبل از مراجعه به دادگاه جهت میانجیگری و سازش داوری به این مرکز مراجعه نمایند.

نمونه شرط میانجیگری و داوری مرکز داوری اتاق ایران را اینجا مشاهده نمایید.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=3487

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *