loading

جایگاه اتاق بازرگانی در صدور کارت بازرگانی تغییر نکرده است


مدیر خدمات بازرگانی اتاق بندرعباس با بیان اینکه جایگاه اتاق بازرگانی در صدور کارت بازرگانی تغییر نکرده است، گفت: اتاق همچنان یکی از امضا کنندگان اصلی برای صدور کارت بازرگانی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، مهرنوش خادمی در این رابطه اظهار داشت: تیرماه سال جاری سازمان توسعه تجارت در نامه ای به روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که عملیات صدور کارت بازرگانی از یکم مرداد ماه در سامانه اتاق بازرگانی ایران متوقف و صرفاً در سامانه یکپارجه اعتبار سنجی انجام می شود.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه، عملیات تمدید کارت بازرگانی نیز تا تاریخ ۱۵ مرداد سال ۹۹ همچنان در سامانه اتاق بازرگانی قابل انجام بود اما از تاریخ مذکور عملیات تمدید کارت بازرگانی نیز در سامانه اتاق بازرگانی متوقف و صرفا در سامانه یکپارچه اعتبار سنجی انجام می شود.

خادمی ادامه داد: در پروسه جدید، تغییراتی را مطابق مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شاهدیم که بر اساس آن، سازمان صمت از طریق (( سامانه یکپارچه اعتبار سنجی و رتبه بندی)) در نظر دارد صدور و تمدید کارت بازرگانی را پیگیری کند تا نظارت بیشتری هم در همین خصوص به عمل آید.

خادمی درباره تفاوت سامانه اتاق ایران و سامانه یکپارچه اعتبار سنجی و رتبه بندی بیان داشت: در سامانه یکپارچه اعتبار سنجی و رتبه بندی، وزارت صمت به کلیه بانک های اطلاعاتی و سامانه دستگاه های اجرایی مختلف که برای تشکیل پرونده متقاضیان به آنها برای استعلام نیاز دارد، از جمله گواهی عدم سوءپیشینه و سامانه تائید مدرک تحصیلی ، دسترسی دارد در حالی که سامانه اتاق ایران راسا به این بانک های اطلاعاتی دسترسی نداشت و استعلام باید به صورت جداگانه انجام می شد.

مدیر خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی بندرعباس افزود: بر اساس دستور العمل جدید ، متقاضیان ابتدا در خواست خود را به صورت آنلاین ثبت می کنند و پس از اینکه سازمان صمت استعلام های لازم را انجام داد و مدارک متقاضی را تایید کرد ، اطلاعات متقاضیان برای تشکیل و تکمیل به اتاق بازرگانی ارسال می گردد و اتاق نیز اقدامات قبلی خود را طی مدت یک هفته که شامل بررسی محل، اسناد، دوره های آموزش، مصاحبه حضوری و احراز صلاحیت است انجام خواهد داد و در صورتی که مغایرتی در تکمیل پرونده وجود نداشته باشد پرونده متقاضی پس از از امضا برای تائید نهایی به سازمان صمت ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنابراین برای صدور کارت بازرگانی که از قبل با دو امضای سازمان صمت و اتاق انجام می شد، همچنان به قوت خود باقی است.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=3550

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *