loading

پنجمین نشست هم اندیشی کارشناسی زیرمجموعه کمیته راهبردی استانی برگزار شد


پنجمین نشست هم اندیشی کارشناسی زیرمجموعه کمیته راهبردی استانی با حضور اعضای هیات رییسه اتاق، رییس مرکز ملی مطلاعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران و مدیر کل سازمان تعاون روستایی وزارت کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، کارشناس و مشاور آب اتاق ایران مدیریت یکپارچه منابع آب، تعادل بخشی منابع آبهای زیرزمینی، آبخیزداری، صرفه جویی، بازچرخانی آب و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا را به عنوان راهکارهای برون رفت از این بحران مطرح کرد.

وی نبود آگاهی و درک عمیق عمومی نسبت به بحران آب را عامل مهم در تداوم این بحران دانست و ادامه داد: طبق گفته سازمان ملل، دسترسی به آب سالم از عوامل رشد پایدار است. بدین ترتیب اطلاع‌رسانی هدفمند در این مورد می‌تواند نقش قابل‌ملاحظه‌ای در بهبود وضعیت آب جهانی داشته باشد.

شفیعی گفت: عواقب ناشی از بحران آب همه کشورهای دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند عامل مناقشه و بی‌ثباتی در سطح بین‌المللی باشد. برای همین رشد آگاهی مردم، یک مسئولیت جهانی است.

وی با بیان اینکه برنامه اشتغال آب در دستور کار وزارت نیرو است، بیان داشت: وزارت نیرو چندین سد را در راستای ایجاد اشتغال در دستور کار خود قرار داده است که سد جگین نیز یکی از این سدها می باشد.

شفیعی افزود: مدت زیادی از افتتاح سد جگین گذشته است اما با کمال تاسف از ظرفیت های این سد به خوبی استفاده نشده است.

وی تاکید کرد: اتاق ایران برای پیگیری این موضوع متمرکز شده است و امید است بخش خصوصی با اختیاراتی که در این زمینه گرفته است بتواند فعالیت بیشتری در این حوزه داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=386

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *