loading

برگزاری نشست توسعه روابط تجاری با کشور عمان با محوریت ایجاد دفتر نظارتی


نشست توسعه روابط تجاری با کشور عمان با محوریت ایجاد دفتر نظارتی در کشور با حضور ریاست اتاق و دبیر کل و مدیران مربوطه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، محمدرضا صفا در این نشست ضمن بر شمردن مزایای تجارت با کشور عمان و لزوم گسترش مراودات تجاری با این کشور بیان داشت: ما در زمینه صادرات محصولات کشاورزی در آینده ای نه چندان دور با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.

وی افزود: ایجاد دفاتر نظارتی در کشورهای هدف علاوه بر برقراری نظم و یکسان سازی ارز، هزینه های صادرکنندگان را کاهش می دهد.

صفا افزود: با توجه به وضعیتی که کشور در آن قرار دارد و از سویی دیگر محدودیت هایی که کرونا برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است، نیاز است تلاش کنیم تا روابط تجاری و اقتصادی خود را با کشورهایی همچون عمان افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: قول مساعد حضور سفیر جمهوری اسلامی در عمان را به اتاق بازرگانی بندرعباس گرفته ایم که بعد از بهتر شدن وضعیت کرونا این دیدار انجام می شود و ما می توانیم با حضور فعالان اقتصادی مشکلا را رصد و برای رفع آن با حضور سفیر چاره جویی کنیم.

صفا ادامه داد: حجم تجارت دو کشور در سال‌های گذشته رو به رشد بوده؛ هرچند متناسب با ظرفیت‌های دو طرف نیست و محصولات استان هرمزگان باید بازار خود را در کشورهای هدف تقویت کند.

ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات در خصوص ایجاد دفتر نظارتی در عمان و ارتباط با شرکت المرافی از جمله مباحثی بود که در این نشست به بحث و بررسی گذاشته شد.

همچنین در این نشست صفا ریاست اتاق، دکتر رضایی دبیر کل اتاق، میری نماینده سازمان صنعت و معدن، باقرزاده همایی مدیر کل استاندارد، نماینده گمرک و نماینده جهاد کشاورزی حضور داشتند.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=4398

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *