loading

بررسی و حل و فصل موانع و مشکلات رویه “واردات در مقابل صادرات

به اطلاع اعضای محترم اتاق بندرعباس می­رساند که پیرو نشست­های برگزار شده از طرف کمیته ­ی بررسی و حل و فصل موانع و مشکلات رویه­ واردات در مقابل صادرات از طرف اتاق ایران و با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ بانک مرکزی؛ وزارت جهاد کشاورزی؛ و گمرک ایران نتایج زیر حاصل شده است. لذا خواهشمند است در صورت بروز مشکلات و موانع در هر یک از حوزه های ذیل مراتب را با ارائه ی مدارک و مستندات مربوطه به صورت مکتوب با معاونت فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران طرح نمایند تا امکان پیگیری موردی از طریق اتاق ایران حاصل گردد.

در راستای تسریع فرایند بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه­ اقتصادی کشور و نیز روان سازی رویه­ی واردات در مقابل صادرات، محدودیت­های سقف و سابقه برای واردات اقلام اولویت­دار توسط صادرکنندگان برداشته شده است.

شایان ذکر است واردات توسط واحدهای تولیدی نیز مشمول شروط یادشده نمی­باشد. در ضمن واردات برخی از اقلام مانند گوشی تلفن همراه، لاستیک و… توسط واحدهای تجاری نیز از رعایت شروط مذکور مستثنی هستند.

کالاهای مشمول گروه ۲ کالایی که در گمرکات اجرائی موجود است، در صورت منقضی شدن مدت زمان اعتبار ثبت سفارش، بدون نیاز به تمدید ثبت سفارش قابل ترخیص می­باشند.

صادرکنندگانی که قیمت های پایه­ صادراتی­شان با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد، تولید و تجارت کشور بالاتر از قیمت فروش محصولاتشان در بازارهای هدف صادراتی می­باشد و متقاضی بازنگری و اصلاح قیمت­های پایه­ صادراتی هستند، درخواست­های خود را به همراه اسناد و مدارک مربوطه از طریق تشکل­های ذیربط به اتاق ایران ارسال نمایند.

 

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=448

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *