loading

طرح شاخص مدیران خرید(PMI)- اسفند ۱۳۹۹


شامخ کل اقتصاد- دوره هجدهم

  • شامخ کل اقتصاد (۵۳/۷۴) نسبت به بهمن ماه(۵۳.۷۳) اندکی افزایش داشته و بالاترین رکورد را از ابتدای شروع طرح در کل اقتصاد، ثبت کرده‌است.
  • شاخص میزان فعالیت‌های کسب وکار (۵۶.۷۱) نسبت به دی ماه (۵۰.۰۱) افزایش قابل توجهی داشته است. این شاخص در تمامی  بخش­های کشاورزی، خدمات، صنعت و ساختمان، بهبود نسبت به بهمن­ماه را نشان می‌دهد.
  • شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان (۵۵.۵۲) اندکی نسبت به بهمن ماه (۵۳.۴۳)، افزایش داشته و این شاخص نیز بیشترین میزان خود را از ابتدای شروع طرح ثبت کرده‌است. بخش صنعت در میان سایر بخش‌ها بیشترین مقدار افزایش این شاخص را داشته‌است.
  • شاخص میزان فروش کالاها یا خدمات (۶۰.۳۰) نسبت به بهمن ماه (۵۳.۷۲) نیز افزایش قابل توجهی داشته‌است و بیشترین مقدار خود را به ثبت رسانده‌است

شامخ صنعت – دوره سی ام

شاخص مدیران خرید صنعت در اسفند۲۹/۵۷ بوده است که کماکان نشان دهنده رونق در اکثر فعالیت‌های صنعتی است. هرچند عدد شاخص نسبت به بهمن­ماه (۳۴/۵۸) اندکی کاهش داشته است ولی در اسفندماه، همه زیرشاخص‌های اصلی شامخ صنعت به غیر از موجودی مواداولیه خریداری‌شده عدد بالای ۵۰ را ثبت کرده‌اند.

شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان (۱۸/۶۲) طی ۱۰ماه گذشته از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹بالاترین مقدار خود را ثبت کرده‌است. افزایش تقاضا باتوجه به افزایش میزان صادرات هم ناشی از تقاضای داخلی و هم خارجی است.

شاخص میزان صادرات کالا (۶۶/۵۲) نسبت به ماه قبل افزایش داشته‌است و میزان شاخص صادرات محصولات صنعتی طی ۳۰ ماه گذشته از ابتدای شروع طرح بیشترین مقدار خود را به ثبت رسانده‌است و برای دومین ماه پیاپی بیشتر از ۵۰ شده‌است .

فایل ضمیمه

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=5312

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *