loading

ارتباط مستقیم تجاری با کشور هند تحریم‌های ظالمانه را کم‌رنگ می کند


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان عنوان کرد:

ارتباط مستقیم تجاری با کشور هند تحریم‌های ظالمانه را کم‌رنگ می کند/ تجار هندی از ظرفیت‌های هرمزگان بازدید کنند

دریابان با اشاره به تحریم های ظالمانه کشورهای غربی علیه ایران اسلامی گفت: روابط گسترده تجاری با کشور هندوستان می تواند در خنثی کردن تحریم ها اثربخش باشد.

بدر دریابان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست فعالین اقتصادی استان با سفیر هند اظهار کرد: هدف از این دعوت و نشست که از طریق اتاق بازرگانی هرمزگان صورت گرفته است، ارتقاء سطح مراودات بازرگانی و سطح تجاری با کشور هندوستان می باشد.

وی افزود: از زمان های دور که لنج های بادبانی وجود داشته اند، بازرگانان هرمزگانی، از شهرستان های بندرلنگه و قشم، خرما و کشمش به کشور هندوستان صادر می کردند و در ازای آننیز چوب و برنج به بنادر جنوبی ایران وارد کرده و این رابطه تجاری تا زمان حال وجود دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان بیان داشت: اتاق بازرگانی بندرعباس در تلاش می باشد تا ارتباط تجاری بین کشور ایران و هند را گسترش دهد که تجار وب ازرگانان بتوانند به صورت مستقیم ارتباط تجاری را برقرار و صادرات و واردات را انجام دهند.

دریابان با بیان اینکه به خاطر تحریم های ظالمانه آمریکا، تجار و بازرگانان مجبور بودند با وجود یک کشور واسطه، کالاها را انتقال دهند،گفت: اتاق بازرگانی در نظر دارد معاملات و حواله های بانکی را به صورت مستقیم انجام دهد.

وی ادامه داد: با این اقدام، بازرگانان ایران و استان هرمزگان می توانند کالاهای خریداری شده را زودتر به کشور آورده و از گذشت تاریخ مصرف محصول خریداری شده جلوگیری کرده و کالا زودتر به دست مصرف کننده برسد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان همچنین از هماهنگی بانک ها و صدور ضمانت‌نامه بانکی به عنوان ضمانت صادرات کالا سخن گفت و تصریح کرد: با این اقدام انجام حواله‌های بانکی تجار و بازرگانان با خیال راحت صورت می گیرد.

دریابان با اشاره به اینکه هدف مسئولان اتاق بازرگانی هرمزگان ایجاد صمیمت بیشتر و ارتباط تجاری و بازرگانی گسترده با بازرگانان کشور هند می باشد خاطرنشان کرد: از بازرگانان هندی دعوت به عمل می آید که در یک نشست صمیمی و دوستانه مشکلات بازرگانی بین دو کشور را بررسی و حل نمایند و با ظرفیت های تجاری بنادر هرمزگان نیز آشنا شوند.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=8455

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *