loading

تحکیم هر چه بیشتر روابط ایران و استرالیا بیش از هر زمانی احساس می شود


 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با بیان اینکه روابط اقتصادی ما با کشور استرالیا بسیار خوب است، گفت: تحکیم هر چه بیشتر این روابط با توسعه مراودات تجاری بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بدرعباس، محمدامین صباغی زاده در دیدار با سفیر استرالیا که با حضور مصسئولان ایدرو و ایزایکو برگزار شد، اظهار داشت: کشور استرالیا همواره برای ما و جوانان این مرز بوم یادآور خاطرات خوش در باب تحصیلات و گردشگری بوده است.

وی افزود: مردم دو کشور به برقراری روابط بیشتر با یکدیگر بسیار علاقه مند هستند و از این رو ما و اتاق مشترک ایران و استرالیا می کوشیم که بتوانیم به این مهم دست یابیم.

صباغی زاده بیان داشت: اتاق بازرگانی کماکان و چون همیشه دست سرمایه گذاران خارجی را به گرمی می فشارد و  نهایت همکاری را با سرمایه گذاران خارجی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های اتاق بازرگانی بندرعباس همواره جذب سرمایه گذار و گسترش روابط تجاری با کشورهای توسعه یافته است، بیان داشت: اتاق بازرگانی تاکنون پذیرای سفیران زیادی از کشورهای توسعه یافته بوده است و به همین واسطه توانسته ایم تسهیلات و امتیازات بسیار خوبی برای تجار داخلی به ویژه در بخش روادید کسب نماییم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس تاکید کرد: روابط اقتصادی بسیار خوبی بین دو کشور ایران و استرالیا حاکم است و بدون شک به استان هرمزگان به واسطه ظرفیت هایش  به ویژه در بخش خمل و نقل باید به صورت ویژه نگاه شود و امیدوارم سفیر استرالیا طی بازدیدی که از ظرفیت های بندری و گردشگری هرمزگان  داشته اند با دست پر و تحکیم هر چه بیشتر روابط  به کشورشان بازگردند.

برگزاری همایش سه جانبه بین ایران، استرالیا و نیوزلند در هرمزگان در گسترش روابط موثر است

سفیر استرالیا در حاشیه دیدار خود با رییس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: پیشنهاد ما برای تحکیم و گسترش روابط اقتصادی بین ایران و استرالیا برگزاری یک همایش سه جانبه در هرمزگان است که اتاق بازرگانی نیز می تواند یکی از متولیان برگزاری این همایش مهم و کلیدی باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، دیوید یان بیگز در دیدار با روسای اتاق بازرگانی بندرعباس، ایزایکو، ایدرو که در هتل هرمز بندرعباس و طی یک صبحانه کاری صورت گرفت، اظهار داشت: ما در تلاش هستیم که روابط تجاری ما را با ایران گسترش دهیم از این روز شناخت ظرفیت های این کشور در دستور برنامه هایمان قرار گرفته است.

وی هدف از سفر به هرمزگان را بازدید از ظرفیت‌های بازرگانی، کشتی‌سازی و مناطق آزاد  اعلام کرد و گفت: این منطقه از ایران از ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های مشترک میان ایران و استرالیا برخوردار است و می‌تواند در تسهیل روابط تجاری میان دو کشور موثر باشد.

بیگز ادامه داد: بسیاری از شرکت های استرالیایی که در زمینه صادرات گوشت فعالند علاقه مند به ادامه همکاری با ایران هستند که در حال حاضر صادرات گوشت این شرکت ها از طریق هوایی صورت می گیرد که بسیار هزینه بر است و ما ترجیح می دهیم صادراتمان را از طریق دریا انجام دهیم.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=339

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *