loading

جایگاه محصولات هرمزگان در بازارهای اروپایی تقویت شود


 هرمزگان که به عنوان ایران کوچک و دروازه اقتصادی کشور از آن یاد می شود، دارای ظرفیت های مهم و طلایی در بخش های صنعتی، کشاورزی، شیلات، تجاری، گردشگری و خدمات است که جایگاه محصولات این استان باید در بازارهای اروپایی تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، محمدامین صباغی زاده دقایقی پیش در دیدار با وزیر مختار سفارت آلمان که با حضور فعالان اقتصادی در سالن جلسات اتاق برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به اشنا کنبرگ وزیر مختار سفارت آلمان اظهار داشت: ما به نمایندگی از جامعه اقتصادی استان وردتان را به استان خوشامد می گوییم و امید داریم این دیدار باب دستاوردهای بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی دو طرف به همراه داشته باشد

وی افزود: استان هرمزگان نه تنها به عنوان شهری تجاری در ایران زبانزد است بلکه در کشورهای اروپاییی  نیز به لحاظ فرهنگ، قومیتو محصولات ناب دریایی و کشاورزی شهرت جهانی دارد.

 

 

صباغی زاده ادامه داد: هرمزگان با وجود ۱۴ جزیره اقتصادی و سواحل، بویژه ساحل مکران در جاسک، دسترسی به شبکه های چهار گانه حمل ونقل (هوایی، زمینی، ریلی و دریایی)، دسترسی به آبهای آزاد و دور، داشتن مناطق ویژه اقتصادی و بندرهای آزاد، وجود ۲۲ بندرصیادی و ظرفیت پرروش آبزیان و …. بخش اعظمی از اقتصاد کشور را به دوش می کشد.

وی تصریح کرد: هرمزگان دارای قابلیت هایی فراتر از توسعه مقیاس های کنونی و از مزیت های بالقوه توسعه برخوردار است و ضرورت افزایش سطح سرمایه گذاری و به خصوص سرمایه گذاری خارجی در این استان اجتناب ناپذیر است.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با گریزی به محث آبزی پروری در استان هرمزگان افزود: شیلات از بخش های مهم و بسیار تاثیرگذار در اقتصاد، اشتغال، تولید و صادرات استان هرمزگان است و باید از تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به اهدف ترسیم شده تولید و صیادرات آبزیان و محصولات شیلاتی برای هرمزگان استفاده کنیم.

وی یادآور شد: استان هرمزگان نزدیک به ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد  پروش میگو دارد که در صورت به بهره برداری، بالغ بر ۲۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.

صباغی زاده بیان داشت: تنوع زیستی جانوری در خلیج فارس و دریای عمان بسیار زیاد است به طوری که آمارها نشان می دهد حدود ۸۰۰ گونه ماهی، ۱۵ گونه میگو، ۱۰ گونه در آب های خلیج فارس زیست دارند.

شیلات هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه بالغ  بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده که این آمار نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت های شیلاتی این استان در کشور دارد.

در ادامه  این نشست هر یک از فعالان اقتصادی به بیان دیدگاه ها خود در راستای مرودات بیشتر با کشورهای اروپایی پرداختند.

در پایان هدیه ای توسط ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس که شامل محصولات بومی استان بود به وزیر مختار یسفارت آلمان اهدا شد.

وزیر مختار سفارت آلمان مطرح کرد:

سرمایه گذاری هایی که در هرمزگان صورت گرفته منطبق با نیازهای آلمان است

وزیر مختار سفارت آلمان با بیان اینکه برای نخستین بار است که به هرمزگان سفر کرده ام، گفت: در بدو ورودم به قشم و بازدید از نقاط مختلف شاهد سرمایه گذاری هایی  بوده ام که منطبق با نیازها و خواسته های آلمان است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، اشنا کنبرگ در سفر خود به استان هرمزگان و دیدار با رییس اتاق بازرگانی بندرعباس و فعالان اقتصادی اظهار داشت: این سفر بیشتر با هدف شناخت ظرفیت های استان هرمزگان،  موقیت های تجاری، گردشگری و صادراتی صورت گرفته است.

وی افزود: مقوله ای که بنده را ترغیب به سفر به این استان کرده جستجو و تحقیق در فرهنگ غنی مردم این منطقه است.

کنبرگ ادامه داد: مراودات تجاری آلمان و ایران به نقطه قابل قبولی رسیده بود که امید است بتوان با شرایط موجود نیز راهکاری برای ادامه همکاری ها ارائه شود.

وی تصریح کرد: بعد از اعمال تحریم ها نخستین نمایندگان تجاری که اقدام به بازدید از ایران کردند از کشور آلمان بود  و این قاعدتا بیانگر این است که ما علاقه مند به  گسترش مراودات تجاری با ایران هستیم.

کنبرگ تصریح کرد: قاعدتا در شرایط تحریم پیشنهاد ما به فعالان اقتصادی ایران این است که باید صبور باشیم تا بتوانیم با ایجاد شیکه وکنالی مستقل بدون مشکل به مراودتمان با ایران ادامه دهیم.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=213

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *