loading

بسیاری از مشکلات اقتصادی هرمزگان باید توسط اتاق بازرگانی حل و فصل شود


*گزارش تکمیلی بیست و پنجمین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه جایگاه اتاق بازرگانی بسیار کلیدی و بااهمیت است، گفت: در حل بسیاری از مشکلات اقتصادی استان، اتاق باید جلودار باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، موسی بدیعی در بیست و پنجمین نشست شورا گفتگو دولت و بخش خصوصی که به ریاست استاندار برگزار شد. طی گزارشی در خصوص برگزاری انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان گفت: تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای برگزاری این انتخابات در اتاق فراهم شده است.

وی با بیان اینکه امید است شاهد انتخاباتی سالم و به دور از تنش در اتاق باشیم، ادامه داد: قاعدتا هیات نظارت تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از تنش به کار خواهد بست.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی در شرایط تحریم می تواند جلودار فعالان اقتصادی برای گذر از مشکلات باشد که نشانگر اهمیت و جایگاه این بخش در عرصه های اقتصادی است.

بدیعی بیان داشت: صدای بخش خصوصی در کشورهای توسعه یافته دنیا صدایی واضح و رسا است و ما نیز امیدواریم بخش خصوصی در کشورمان به جایگاه واقعی خود دست یابند.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما باید برای دستیابی به بازارهای هدف برنامه ای مدون داشته باشبم چرا که تمام محصولات استان هرمزگان به ویژه آبزیان در بازارهای اروپا پرطرفدار هستند.

بدیعی تاکید کرد: اقدامات بسیار خوبی برای جذب بیشتر فعالان اقتصادی و دعوت آنها به اتاق در دست انجام است و بدون شک جذب سرمایه گذار خارجی را در اولویت برنامه های تیم جدید اتاق خواهد بود.

*بازرگان: برای مصرف داخلی آبزیان فرهنگ سازی نکرده ایم

رییس اتحادیه آبزیان اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در ادامه این نشست گفت: استان هرمزگان در زمینه تولید میگو رشد بسیار خوبی داشته است اما باید متناسب با تولید بازار یابی داشته باشیم.

مهرداد بازرگان ادامه داد: در زمینه مصرف داخلی آنطور که باید فرهنگ سازی نشده و باید برای مصرف داخلی برنامه مدون داشته باشیم.

وی با بیان اینکه میگوی استان هرمزگان جزو بهترین میگوهای دنیاس، بیان داشت: ما می توانیم جایگاه ثابت و پررونقی در بازارهای اروپایی داشته باشیم به شرطی که بتوانیم معضلات صادراتی را به حداقل برسانیم.

بازرگان با اشاره به تعرفه بالای حمل و نقل، بیان داشت: قیمت تمام شده برای صادرکنندگان آبزیان در کشور با دیگر کشورها متفاوت است که در این بین نقش دلالان تاثیر فراوانی در بالا بودن قیمت ها دارد.

وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم در بازارهای دنیا رقابت کنیم و ایجاد ارتباط با بازارهای جهانی یکی از وظایف مهم اتاق است.

 

*روحانی: بخشی از هزینه.واردات گوشت را به سمت مصرف داخلی میگو سوق دهید

رییس کمیسیون صادرات و واردات اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در ادامه گفت: هر محصولی که در کشور تولید می شود احتیاج به بازار دارد و بخش قابل توجهی از محصولات باید به بازارهای داخلی عرضه شود.

وی افزود: کشورهایی که به پرورش میگو مبادرت دارند قبل از هر اقدامی برای مصرف داخلی کشورشان فرهنگ سازی کرده اند اما این مقوله در کشور ما مغفول مانده است.

روحانی ادامه داد: دولت در راستای تامین پروتین مورد نیاز مردم مبادرت به واردات گوشت می کند و این در حالی است که دولتمردان می توانند هزینه واردات گوشت را به سمت مصرف داخلی میگو سوق دهند.

وی تاکید کرد: صادرکنندگان نباید دغدغه بازاریابی برای محصولاتشان را همواره با خود یدک بکشند در حالی که می توان با تغییرات جزئی در برنامه ها بخش اعظمی از این بازار را در داخل کشور ایجاد کرد.

*استاندار هرمزگان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه هرمزگان محور پرورش میگو در منطقه جنوب کشور است، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۰ در هرمزگان هدف گذاری شده است و تا پایان برنامه ششم توسعه نیز باید به تولید ۲۰۰ هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان برسیم.

فریدون همتی افزود: شیلات هرمزگان باید در این راه بسیار خود را تقویت کند و از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در این راستا بهره ببرد و همچنین بازاریابی داخلی و خارجی برای فروش میگوی پرورشی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با رسیدن به رقم تولید ۲۰۰ هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان تنها از این طریق بیش از یک میلیارد دلار صادرات خواهیم داشت و این نشان می دهد که پرورش میگو یک ظرفیت عظیم در راستای ارزآوری و اشتغال و دارای مزیت‌های اقتصادی فراوان برای هرمزگان است.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=1165

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *