loading

ظرفیت صادرات آبزیان و مرکبات هرمزگان به چین مهیا می شود / راه اندازی خرده فروشی آنلاین در چین بزودی


به همت اتاق مشترک ایران و چین

ظرفیت صادرات آبزیان و مرکبات هرمزگان به چین مهیا می شود / راه اندازی خرده فروشی آنلاین در چین بزودی

رییس اتاق مشترک ایران و چین گفت: تجارت هرمزگان دریا محور است و اقتصاد دریا محور در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا حرف اول را می زند و با توجه به ظرفیت هایی که هرمزگان در بخش محصولات کشاورزی و دریایی دارد، ما می توانیم ظرفیت صادرات محصولات استان در بخش مرکبات به ویژه لیمو ترش و آبزیان را به کشور چین مهیا سازیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی هرمزگان، مجیدرضا حریری در نشست با فعالین اقتصادی هرمزگان که با حضور صفا ریاست اتاق، روحانی نائب رییس اول و آشینه نائب رییس دوم و فعالین اقتصادی همراه بود، اظهارداشت: چین به عنوان یکی از پیشروترین اقتصادهای دنیا، یکی از اصلی ترین کشورهایی است که طی چهار دهه گذشته روابط تجاری و اقتصادی خود را با ایران حفظ کرده است و در ۱۰ سال گذشته در صدر لیست مبادلات ایران قرار داشته است.
وی افزود: ایران در بخش صادرات نفت، محصولاتی نفتی و مواد معدنی شریک اول چین در دنیا محسوب می‌شود ضمن اینکه رابطه سیاسی بسیار خوبی نیز با چین داریم.

وی افزود: مجموعه این ظرفیت‌ها سبب می‌شود که با چین رابطه اقتصادی خوبی داشته باشیم و می‌توان گفت میزان مبادلات فعلی که با این کشور داریم تنها بخشی از ظرفیت مبادله است و بخش‌های بیشتر آن، همچنان باقی است و باید به سرعت فعال شود.

رییس اتاق مشترک ایران و چین با تاکید بر اینکه در همه بخش‌های اقتصادی باید رابطه با چین را گسترش دهیم، افزود: در تجارت خارجی اعم از نفتی، غیرنفتی و صادرات، بزرگ‌ترین خریدار نفت ما چین است و به تنهایی حدود یک‌سوم صادرات غیرنفتی ما به چین اختصاص دارد اما ظرفیت برای افزایش این میزان همچنان وجود دارد.

حریری تصریح کرد: ضعف و کمبود بزرگ ما در حوزه اقتصاد عدم آموزش لازم به بازرگانان و در واقع تاجرپروری است چرا که تجارت در حوزه بین الملل احتیاج به سرمایه گذاری بلند مدت و صبر و حوصله دارد و بازرگان مهم ترین رکن اقتصاد است.

وی افزود: در حال حاضر کشور ما در حوزه صادرات فرش به چین بسیار فعال و موفق است و این موفقیت در بخش صادرات آبزیان و مرکبات نیز می تواند حاصل شود.

رییس اتاق مشترک ایران و چین همچنین در ادامه از راه اندازی خرده فروشی آنلاین در چین خبر داد و افزود: تاجران می توانند با استفاده از این ظرفیت محصولات خود را به صورت خرده در بازار مصرف چین به فروش برسانند و اتاق مشترک ایران و چین می تواند نیاز تجار برای اطلاع از بازار چین و نحوه ورود آنها به این بازار را در اختیارشان قرار دهد.

در ادامه این نشست رییس اتاق مشترک ایران و چین به سوالات تجار در خصوص نحوه ورود به بازار چین و فرصت های پیش رو پاسخ داد.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=14304

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *