loading

ظرفیت صادرات آبزیان هرمزگان به تمامی قاره ها مهیاست / فعالسازی کرویدر دریایی بندر مومباسا به بندرعباس راهی برای واردات میوه، چای و قهوه


ظرفیت صادرات آبزیان هرمزگان به تمامی قاره ها مهیاست / فعالسازی کرویدر دریایی بندر مومباسا به بندرعباس راهی برای واردات میوه، چای و قهوه

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی هرمزگان مرادی نائب رئیس اتحادیه آبزیان هرمزگان در نشست فعالین اقتصادی استان هرمزگان با سفیر کنیا اظهار داشت : استان هرمزگان دارای بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی است و شرایط اقلیمی باعث شده که بتوانیم در چهار فصل تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی داشته باشیم‌.

وی افزود: در استان هرمزگان ۵۰ هزار هکتار زمین ساحلی برای ایجاد مزارع پرورش میگو با آب دریا شناسایی شده که قابلیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن میگوی پرورشی را دارد.

مرادی بیان کرد: میگوی تولیدی در هرمزگان عاری از هر گونه آنتی‌بیوتیک است به همه قاره‌ها صادرات دارد اما عمده صادرات ما به چین، روسیه و اروپا است.

نائب رئیس اتحادیه آبزیان هرمزگان، تصریح‌کرد: در حوزه پرورش ماهی در قفس ۱۲۰ هزار تن ظرفیت داریم ضمن اینکه ایران در زمینه تولید ماهیان خاویاری نیز ورود کرده و مساعد بودن شرایط اقلیمی برای تولید این ماهی در کنیا ایجاب می‌کند که زمینه پرورش آن در کنیا ایجاد شود.

فعالسازی کرویدر دریایی بندر مومباسا به بندرعباس راهی برای واردات میوه، چای و قهوه

محمد جوادی نائب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان و فرآوری محصولات کشاورزی استان هرمزگان نیز در این نشست اظهارداشت: ۱۶۲ هکتار از اراضی استان هرمزگان زیر کشت محصولات کشاورزی است که از این میزان ۸۲ هزار هکتار متعلق به محصولات زارعی است.

وی افزود: از این ۸۲ هزار هکتار حدود ۲ میلیون تن محصولات کشاورزی اعم از گوجه فرنگی، فلفل، هندوانه، پیاز و بادمجان برداشت می‌شود و ۸۰ هزار هکتار نیز کشت باغی در استان هرمزگان داریم که از آن نیز سالانه یک میلیون تن محصول برداشت می‌شود.

جوادی عنوان‌کرد: یک سوم کل محصولات کشاورزی استان هرمزگان صادر می‌شود ضمن اینکه ما محصولاتی مانند میوه‌های گرمسیری، چای و قهوه را وارد می‌کنیم و می‌توانیم با فعالسازی کریدور دریانوردی بندر مومباسا به بندرعباس این واردات را از کنیا انجام دهیم .

نائب‌رئیس انجمن کشاورزی استان هرمزگان، تصریح‌کرد: میزان قهوه در ایران طی یک دهه گذشته بسیار افزایش یافته است و در حال حاضر ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ کانتینر قهوه به کشور وارد و مصرف می‌شود در حالی که قهوه کنیا بسیار با کیفیت‌تر از قهوه‌هایی وارداتی به کشور است و می‌توانیم واردات خود را از این طریق کنیا انجام دهیم.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=15393

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *