loading

دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس مطرح کرد: صنایع دستی ظرفیتی بالقوه برای ارزآوری است


دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه صنایع دستی ظرفیت قابل توجهی برای ارزآوری دارد، گفت: صنایع دستی در هرمزگان هنوز نتوانسته جایگاه خود را بیابد و این در حالیست که ما در استان هم نیروی انسانی و هم مواد اولیه خوبی برای بالفعل سازی این بخش در اختیار داریم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، دکتر پیام رضایی در جلسه کارشناسی شورای گفتگو با محوریت رصد مشکلات صنایع دستی استان در بخش های مختلف اظهار داشت: رصد و حل مشکلات تولید کنندگان این بخش دغدغه اتاق بازرگانی بندرعباس است و تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت های اتاق به ویژه ظرفیت شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی بر مشکلات این بخش فائق آییم.

وی افزود: نبود مکان و یا جایگاه مشخص و حتی نمایشگاه دائمی برای عرضه صنایع دستی، عدم وجود شرکت های زبده و قوی برای بازاریابی محصولات، مشکلات بانکی و مالیاتی و … نفس صنایع دستی استان را به شماره انداخته است.

رضایی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا ضررهای جبران ناپذیری را بر تمام بخش های اقتصادی کشور وارد ساخت که بخش گردشگری متحمل بیشترین ضرر و زیان شد و طبق پانزدهمین گزارش نتایج طرح پایش ملی کسب و کار ایران- بهار ۱۳۹۹ که با همکاری و پیگیری های مستمر اتاق بازرگانی بندرعباس، توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به اجرا در آمد هرمزگان دومین استان آسیب دیده کشور در بخش گردشگری بعد از استان اردبیل معرفی شد.

رضایی تاکید کرد: در برهه کنونی که فعالان اقتصادی در تنگنا قرار گرفته اند، وضع قوانین و دستورالعمل های حمایتی و همکاری نهادهای حاکمیتی تنها راه ممکن برای جلوگیری از بین رفتن کسب و کارها محسوب می شود.

رییس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در ادامه این نشست گفت: بر این عقیده ایم که شکوفایی و بالفعل شدن حوزه صنایع دستی استان نه تنها خواهان مدیریت در عرصه تولید و بازاریابی است بلکه فعالان این قشر خواهان حمایت های تسهیلاتی نیز هستند.
دکتر عباس براهیمی بیان داشت: البته نباید فراموش کرد در شرایط کنونی که تمام بخش های خدماتی و تولیدی دچار رکود شده اند حوزه هایی همانند صنایع دستی نیز با توجه به عدم مراجعه گردشگران به استان دچار رکود شده که حمایت های تسهیلاتی و قانونی می تواند مانع از ضرر بیشتر این بخش شود.

در ادامه این نشست نیز نائب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: صنایع دستی استان هرمزگان به حمایت بسیار ویژه ای نیاز دارد.

زهی افزود: اگر تنها بخشی از ظرفیت صدا و سیما در اختیار بخش گردشگری و صنایع دستی استان قرار می گرفت شاهد انقلابی در رونق این بخش می بودیم که جای خالی آن در اهداف و برنامه های صدا و سیما احساس می شود.

لینک کوتاه مطلب:https://bndccim.com/?p=3539

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *